الثلاثاء، 1 يناير 2013

بَمُوت 100 مَره وأنا عَايِش وفَرحَان



بموت فى سندوتش الكبده ابو جنيه ونص بتاع (عبده تلوث)
و اناعارف ان كيلو الكبده ب60جم.

بموت فى الترمس والحمص الى بيتباع فى الشارع من (ع العربيه)
وانا عارف انه بيتعمل بمية الترعه.

بموت فى الزلابيه الى بتتعمل من عند الست الى بتقف قدام (مدرستى القديمه)
وانا عارف انها مليانه زيت وبتعمل العجينة وابنها بيلعب فى الطشط.

بموت فى كباية الشاى بتاعت (القطر)
وانا عارف انها مغليه سبعتلاف مره وان ده عصير تفل.

بموت فى البسبوسه الى من (الفاترينه) الى فى الشارع
وانا عارف ان طول اليوم الدبان والناموس واقف عليها.

بموت كُل يوم .. بس برده عايش وفرحان 

هناك 6 تعليقات:

  1. حلوه اوووووى طبعا :)
    الحمد لله أنك بعد الحاجات دى عايش وفرحان ويارب ديما بس من غير موت

    ردحذف
  2. شكراً كتيييييير لمرورك واسعدنى تعليقك :)
    اهو لسه عايش بقاوح مع الحياه.

    ردحذف
  3. ههههههههههه بنموت احنا فى كل اشكال التلوث ماتعرفش ليه ليها مكانة خاصة كده

    يلا خلينى استرزق :)

    جميله

    ردحذف
  4. إسترى عليا
    معندكيش إخوات ولاد :):):)
    نيجى إحنا فين فى مدونتك :):)

    ردحذف
  5. حلوة بجد ؟

    يعنى ميرسى اوى خالص تابع بقى وانتشر :)

    ردحذف